måndag 4 april 2016

Minecraft och Twitch


Jag uppdaterade Minecraft till 1.9.2 förut och det verkar som detta gjorde susen. Fattade inte vad det var för fel. Spelet kraschade hela tiden, ibland han jah inte ens komma in i spelet innen det gick ner. Trodde det var min nya dator som var felet men det var det inte. Tydligen så var det fel i Minecraft. Såg också att fler hade liknade problem. Men nu har jag startade om och om igen och inget har hänt.

Man blir väldigt frusterad av ett det strular i ett program. Då jag spelar mycket Minecraft. Här ovan är det min nya värld. Nu ska det byggas nya grejer, Mitt hus kommer bli nåt speciellt och bakom huset kommer det vara gruvor och på slätten en hel det odlingar. Kommer bli riktigt bra. Youtube videos kommer det bli, men först vill jag att det stablit på min Minecraft först. :)


Min nya profil på Twitch är klar, ja eller nästan klar. Skaffat Twitch Alerts och fixa till mina länkar med nya logos och en del annat. Allt för att jag ska kunna livestreama på Twitch. Twitch är egentligen en hel vetenskap med olika program och inställningar innan man kan börja gå online. Man ska streamprogram se till att folka kan donera och ha face cam och en del mer. Värst är nu nog streamprogrammet. Finns tusentals inställningar att göra.
Doneringarna är inte tiggeri som en hel massa dumma svenskar(ja det är bara svenskar som säger såna saker) tror. Ser jag en bra stream på Twitch så brukar jag betala 2-5 dollar till den som har streamen. Får jag kanske 4-5 timmars underhålling för mindre en femtiolapp. Om det är tiggeri så har svenskarna fattat hela galoppen fel. Folk sitter inte på gatan med en utsliten kaffemugg, utan de underhåller. Har sett detta på så många svenskar som gnäller gallan över att de för betala för det man ser, det är ju helt frivilligt. en man gör det för att få se mer av dessa personer och deras stream. Hela Twitch är i underhållingsbranchen. Så är det och skulle det gnällas så gör det inte här, för då blir jag riktigt jävla förbannad.

Nu ska jag bygga på min Minecraft några timmar och sedan blir det ett recept här på bloggen igen.

Hej så länge och på återseende. XOXO

#minecraft #twitch #donations #donera #spel #game #gaming #pure gaming

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar