fredag 11 mars 2016

Minecraft och Den Vita Häxan

Har inte skrivit på några dagar nu. Problemet har varit att jag inte haft någon tid. Har fart och flängt som en idiot efter jag vart frisk. Allt har blivit lidande av detta, mina spel, min kanal, min blogg och även min tid vid datorn.

Ikväll tänkte jag skulle prata gaming eller rätta sagt ett fenomen inom Youtube-sfären. Inge jag själv skulle kunna göra. Många av dagens runner up spelare, är Minecraft spelare i grunden. Där är de som allra bäst och gör det jobbet så bra. Men på sista tiden så har dessa spelare blivit som hoppjerkar. De spelar en massa spel, och till sist så slutar de med Minecraft. Jag ska inte nämna några nam, men jag har en mycket intressant historia.



Jag själv agerat hjälpryttare till några riktigt stora Youtubare. Alltså jag har skött allt bakom kulisserna, från att ta fram resurser, vara behjälplig i olika situationer. Men jag ska inte synas i bild. Nu kanske många tycker detta är konstigt. Det är ju bara gamemode och fixa resurser. Nja, så funkar det inte när vi snackar riktiga Minecrafters. Det är gamemode 0 som gäller och hard core. Inget annat finns.
Nu till det jag skulle prata om. En kille som är mycket känd i Minecraft kretsar som jag hjälp åtskilliga gånger på hans kanal, började fundera på om han skulle börja köra några andra spel på sidan om Minecraft. Han började och han vart så ini helvete uppspelt av det, så Minecraft spelades in sällan och till slutade han spel helt.
Man ska veta det att Minecraft är ett beroende, det går liksom inte att sluta. När man slutar så kommer det vara på bekostnad på andra spel som är ett kortvarigt rus. Jag skulle vilja säga att 99% av alla spel som släpps är bortglömda inom ett halvår. Tyvärr, men grejen är det att spel är en sekunda vara. Och de flesta spel är statiska, alltså man gör samma saker men på olika vis. Det tröttar ut de flest spelarna.

Minecraft är spel där du kan förändra spelet varje gång du loggar in. Visst du kan spela det som ett spel. Samla resurser och sedan till sist döda draken så är du hemma. Men det är inte det primär. Det vet varenda spelare och det är därför det finns kvar efter så många år. Det är inte så många spel som överlevt så länge. En del krigsspel, men där har det kommit nya spel på nya spelmotorer och det blivit en boost. Men Minecraft har spelats på samma sätt under alla år, utan några nya saker som kommit till.

Nu till killen som ville testa hur gräset var grönare på andra sidan. Jo det var det, men under några veckor. Han stånkade på under några månade, med sjunkade tittarsiffror som följd. Till slut var det några hundra som kollade hans spelande på hans kanal. Han hade normalt mellan 50 000 och 100 000 tittare på hans Minecraftspelande. Så vad gjorde han? Jo han satte fart på Minecraft igen. Tyvärr var det alldeles för sent. Han hade svikit sina tittare som hade gått över till andra Minecrafters och nu stod han där ensam på några hundra tittare.

Summa sumarum: Vill man livnära sig på Youtube så ska man vårda det man blev berömd för och spela det spel som de vill se. Dina tittare är allt och det är dom ska vårda. Det är faktiskt ditt jobb att underhålla och då funkar det inte att såga av den gren man sitter på.
Idag är spelaren, som fick söka ett nytt jobb, på väg tillbaka men han kommer kanske aldrig livnära sig Youtube igen. Vilket var en önskebrunn att häva pengar ur.
Nu ser jag minst ett 20-30 tal spelare som är på väg att göra samma sak. Spelare som sammanlagt har flera miljoner tittare. Deras siffror är vikande. Mycket vikande dessutom. Vilket är så tråkigt.

Nu till något trevligare. Jag har ju mina favoriter av olika slag. En sak är modeller. Känner en hel massa, men nu har jag en ny favoo som är grymt trevlig och som funderar på att fota i sommar eller i höst. Det är en engelsk modell som heter Joanna Bajena.


Joanna har ett mycket speciellt utseende. Gillar speciella utseende och inte de drag som kännetecknar dagens modeller. Det är inte för inte som Joanna kallas för The White Witch eller Den vita häxan på svenska. Kolla här nedan så förstår ni vad jag menar.


Det finns några bikinibilder som är mycket speciella, har aldrig någonsin sett en så otroligt vit hy. Så kolla in här och följ henne om du så vill. Joanna Bajena Flickr

Ha en fin natt. Krama varandra.

#minecraft #modell #spel #gaming


 


















Inga kommentarer :

Skicka en kommentar