tisdag 29 mars 2016

Mina program!



Har fått några frågor om de program jag har, oavsett vad det gäller. Jag är ju en självgående fabrikör av mina alster. Allt ifrån en lite tumnagel till avancerade videoredigeringar.

Så vi börjar väl då med de texter jag skriver.

Skrivt:
Open Office 4.1.2: Använder jag för allt med text, tabeller, presentationer och även PDF.

Bilder:
Photoshop CS6: Använder jag dagligen. Det är min huvudeditor när det gäller bilder.
Pixlr: Används mest i mobilen, men ibland på datorn.
PhotoScape: Används bara när jag ska göra animeringar.
Gyazo: Fungerar som skärmdumpingsprogram mot webben, enkelt och snabbt.
PicPick: Även det ett skärmdumningsprogram men med mycket redigerings möjligheter.

Film:
Fraps: Ett inspelningsprogram för spel. Gör även skärmdumpar jag behöver.
Sony Vegas Pro 13:  Videoredigeringsprogram som jag redigerar min videos i. Är ett mycket bra program. Kanske det program som körs mest i datorn, även om inte jag sitter bakom ratten. Renderingen tar nämligen en oerhörd tid.

Ljud:
AudaCity: Redigerar ljud om jag måste.

Streaming:
OBS - Open Broadcaster Sotfware: Ett måste för att kunna stream via Twitch eller Youtube. Har haft 3-4 program, men OBS har varit så mycket enklare att sköta.

Kommunikation:
Skype: Spindelweben
KIK: Spindelweb
Teamspeak

Spel just nu:
Minecraft
The Hunter
Fallout 3
ARK Survival Evoled
The Sims 4
The Forest

Så det var det hela, tror jag glömt några program men listan uppdateras hela tiden. Jag gör et fotokonst med, men där är jag lite förtegen hur jag dessa. Jag gör det mesta i PS6 såklart, men slutdelen är ett annat program som inte finns längre.

Om ni inte spelat The Forest så tycker jag du ska göra det. Det är ett horror spel, men man kan hålla på att bygga och greja med fällor och annat. Fast ibland när man är mitt uppe i projekt så blir man så j-a rädd så man nästan skiter ner sig. Test, så får du se. :)
Här en trailer som är ett år gammal , med de versioner som varit, men nu är det lite annorlunda, då det hänt en hel del sista månaden.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar