tisdag 22 mars 2016

Fallout




1998 spelade jag Fallout för första gången. Då var det fruktansvärt kul. Idag inte alls lika kul...hahaha. Tiderna förändras och spelen likaså. Det är inte gafiken som är det viktiga, utan spelupplägget, Grafiken för mig en en liten del av ett spel. Jag kan gå ingång bara på den första Doom som kom ut.
Men åter till Fallout. Fallout 2 kom ut så var det lite bättre, men alls det spelet som kom med Fallout 3 och 4:an. Jag spelade lite Fallout 1 alldeles nyss, men slutade efter 5 minuter, var så tråkigt.

Jag spelade lite Fallout 3 men blev lite annat som kom ivägen. Nu har jag börjat med 3:an igen och tänkte följa spelet till slutet och sedan köra 4:an med.

Fallout 1
Fallout 3

3:an följ jag för direkt. Jag gillar spel där man inte bara skjuter och skjuter. Man ska förtjäna det. Fallout är ju ett rollspel, där dina svar till olika karaktärer blir avgörande. Sedan för du bygga saker. Vapen, dina kläder och annat. Man kan hitta ett vapen som är kalasbra men som är i dåligt skick, då behöver du delar för att reparera ditt fynd.
Sedan får du så mycket uppdrag från olika folk som du möter. Man kanske beskydda någon eller leverera ett brev. Problemet är inte uppdragen, det vet man är svåra saker, men att ta sig dit är kanske värre. Man vet aldrig vad som lurar i The Wasteland.


Det jag mest gillar med Fallout är dess retro framtoning i spelet. Helt underbart.

Så har du inte spelat Fallout, så gör det, men hoppa över 1 och 2.

Ha en bra dag.






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar